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Rally marathon

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Bu-BU EL Franz
 
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Re: Rally marathon

Messaggioda Bu-BU EL Franz » 26 dic 2012, 10:47

Infatti mi sono letto la parte inglese, quella italiana l'avevo già consumata :lol:
Il regolamento parla di paramani con apertura permanente per ladciare il manubrio
"If hand protectors are used they must be of a shatter-resistant material and have
a permanent opening for the hand"
La storia dello scarico mi preoccupa, il 690 fa un bel rumore con akra a tutto gas, parzializzando è abbastanza civile ma sarà sufficente? Comunque possibile che un 690 rally faccia meno rumore???

Carlo ti chiamo :wink:



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Se sei incerto............ E' un classico caso di SARCA!

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thecapitan
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Re: Rally marathon

Messaggioda thecapitan » 26 dic 2012, 11:23

Ok :wink:
"L'unico limite a quanto in alto possiamo andare e' quanto crediamo di poter salire."
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Re: Rally marathon

Messaggioda miscelatore » 26 dic 2012, 12:31

Bu-BU EL Franz ha scritto:..."If hand protectors are used they must be of a shatter-resistant material and have
a permanent opening for the hand"
La storia dello scarico mi preoccupa, il 690 fa un bel rumore con akra a tutto gas, parzializzando è abbastanza civile ma sarà sufficente? Comunque possibile che un 690 rally faccia meno rumore???


Non preoccuparti! sei andato a leggere il copia incolla che hanno fatto del regolamento ufficiale FIM.
la parte del manubrio è riferita a quelle cose che si mettono per andare all'elefanten-traffen, dove infili il braccio fino al gomito.
e per il rumore, come ti ho scritto, vanno a orecchio, la loro soglia di fastidio è una marmitta cross senza dbkiller. Il 690 con akra è silenziosissimo per i loro standard!

la parte che interesa a noi è questa, non sono rally ufficiali, il regolamento lo decide l'organizzatore, in pratica Meletis. Contattalo comunque per toglierti ogni dubbio, è Rally Raid su facebook

11: VEHICLES AND CREW EQUIPMENT
11.1 BIKES
The motorbikes must have: Light, brake light, horn, rear fender with mudguard, copy of number plate. Street legal tires are not obligatory but recommended.

11.3 RIDERS
Riders must wear: Full Face Helmet, Chest protector, knee protectors, elbow protectors, gloves, Enduro Jacket, Boots, mask.
They must also carry on them:
• Motorcycle tools and extra spark plug
• Tire repairing set - if no mousse, tire is equipped
• Mobile phone in waterproof packaging with high sound level and able to call/receive within the EU
• Camel Back with water
• Energy Bars
• Enduro Jacket + waterproof Jacket
• GPS and extra batteries for 15 hours autonomy
•Mini Survivor kit (compass, torch / flashlight, foil survival blanket, lighter, small mirror, whistle, useful phone numbers).

All the vehicles must be registered and issued with a logbook/registration certificate. Temporary registration plates/registrations will be banned.
All MECHANICAL parts the vehicle will be checked. Riders will be unable to participate if their vehicle fails to meet required standard.
Each vehicle is require to be installed with the following: -Trip master -Road book holder - Stickers with your full name, blood group and nations flag.
Headlights and taillights are required during the race, as well as installation of an additional light on the rear fender(optional).
Each faulty vehicle light will result in a written reminder. It is advisable to carry spares Vehicles with faulty lights will be unable to start the special

Each driver must have a small first aid medical kit which includes:
Eye drops
An analgesic (aspirin, analgesic or equivalent)
dressings sterile
two bandages
Disinfectant

In all categories:
The frames will be marked at scrutineering and must be identifiable at any time during the event. All welded parts surrounding the engine and supporting the steering column and rear suspension mounting points are considered parts of the frame. Only the markings by the Scrutineers during audits shall prevail. Any motorcycle with a unmarked or not bearing his race number during the test will be disqualified.
The absence or alteration of an identification mark (stamp, paint or lead) result in disqualification of the driver.


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Re: Rally marathon

Messaggioda Hammer-VA » 26 dic 2012, 13:31

Lo scorso anno praticamente guardavano solo luci e clacsson
moto accesa a bassi regimi
il camel bag va bene
la coperta termica e nel kit medico devi aggiungere il fischietto con bussola (decatlon 5 euro)
una mini torcia nel kit medico dei moto rally e già dentro
i para mani non li hanno guardati i miei erano chiusi
per chi corre con raad book consiglio il gps in caso di abbandono gara e molto utile se vi mancala mappa posso fornire una
Open Map Caricabile su map surce e su Gps Garmin
Hammer
"L'inverno risalta il Motociclista........da chi va in moto"
http://hammer-va.jalbum.net/

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Re: Rally marathon

Messaggioda thecapitan » 27 dic 2012, 14:16

Bene, bene ....
sembra che quest'anno la "compagnia" possa essere ben nutrita :D
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